Tuesday 7 March 2017

♥ Keychain Nama


First time buat keychain ni.. takde idea sebenarnya so googlelah tengok crafter² lain punya hasil. Kak Ida minta aku buatkan keychain nama untuk anaknya Fatihah yang juga merupakan anak kepada suami aku.

Ingat nak buat guna manik² alphabet je tapi masalahnya huruf² yang ada terhad juga. Lagi satu, macam kurang menarik pula..dahlah kecik, nak gantung kat beg skolah pun alahai...


So akhirnya tekad nak buat keychain nama guna felt je.

Nak cari alphabet felt yang siap potong tu pun payah. Dekat kedai reben yang aku cari ni pun takda alphabet felt siap potong yang campur² tu. Kat kedai reben ni, dia asingkan huruf² A-Z. Setiap bungkus ada 10 unit..Harganya RM3.50 sebungkus. Jenuhlah kalau nak beli satu² kan? Nak tak nak terpaksalah try lukis sendiri huruf² tu dan tekap kat felt. Nak mengguntingnya satu hal juga. Kalau ada mesin cameo kan best! Hah! Berangan sekejap! Hehe...

Alhamdulillah...Akhirnya siap juga keychain nama ni setelah bersengkang mata malam tadi. YEYY!! Kalau dah mula buat tu, payah pula aku nak berhenti! Selagi tak siap membongkoklah aku kat depan meja tu...huuu

No comments :

Post a Comment