Thursday 30 March 2017

♥ Sampul Duit Raya

Dalam 2 hari ni, kerja kurang kat opis... so aku ambil masa yang ada untuk try design sampul duit raya dalam Illustrator.. Tak pernah design sebelum ni, so yang simple² macam buat effect watermark, shadow, clipping mask, trace and expand tu aku banyak belajar daripada papa. Kebanyakan imej aku ambik daripada free vector so aku tinggal edit sikit².. ada gak yang aku guna Photoshop untuk naikkan warna imej dan untuk design background . So di sini amat²lah menguji kekreatifan aku dalam susun atur objek. Letih memikir sebabnya aku ni taklah kreatif mana! Haha..Ikut sedap je nak buat macamana, ye!...Ni pun banyak kali ubah dah ni...

So, gambar di bawah menunjukkan 4 design sampul duit raya yang dah siap. Agak² okey ke tak? atau...nampak cam old design??? Hurmmmm...



31 Mac 2017


Ada update lagi daripada aku, untuk sampul duit raya tu.. ;)

Yang ni tiada perubahan...

Yang pelita ketupat ni aku tukar warna tulisan dia..

Okey, yang ini baru design tadi...kehkehkeh




2 comments :

  1. yuyun.. wahhh cantiknya.... rasa macam mau cuba buat sendiri juga la...

    ReplyDelete